poniedziałek, 20 kwietnia 2015

5 pomysłów na fit śniadanie ♥

Hejka!
Z tej strony Madzia :) Jak po tytule widzicie, przychodzę dzisiaj do Was z pięcioma pomysłami na zdrowe śniadanie. Wybrałam 5 moich ulubionych i pomyślałam, że podzielę się z Wami przepisami na nie. Do tego dorzucę Wam kilka zdjęć tych posiłków. 
Może na początek powiem, że zdrowe odżywianie zaczęłam od stycznia tego roku. Próbowałam wcześniej, jeszcze w listopadzie 2014, jednak nie zabrałam się do tego tak, jak trzeba. Jeżeli jest tu ktoś, kto również zdrowo się odżywia to z pewnością wie, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Wielkim błędem jest to, że ludzie go pomijają. Śniadanie powinno liczyć najwięcej kalorii z wszystkich posiłków, jakie jemy w ciągu dnia. "Śniadanie zjedz jak król, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolacje zjedz jak żebrak".
Do tego wiele dietetyków twierdzi, że powinniśmy śniadanie jeść do 30min/godziny po przebudzeniu się. 
Zaczynajmy! :) 

1. Omlet otrębowy
Składniki:
- 5 łyżek otrębów (dowolnych; mogą być żytnie, orkiszowe, jakie macie/chcecie)
- 2 jajka
Wykonanie
Roztrzepujecie jajka w misce, dodajecie otręby i mieszacie. Ja dodaję jeszcze szczyptę cynamonu. 
Na rozgrzaną i lekko natłuszczoną oliwą z oliwek patelnię wlewacie zawartość miski. Smażycie z jednej strony około 5 minut, z drugiej 3 minuty wystarczą (ja smażę na małym ogniu).  
Podanie jest dowolne, jak kto lubi. Ja ostatnio jem ciągle z masłem orzechowym, odrobiną dżemu 100% truskawkowego albo brzoskwiniowego i na to banan albo truskawki. W zależności od tego na co mam ochotę i co mam w domu. :)



2. Tosty francuskie. 
Składniki: 
- kilka kromek chleba (tyle, ile zjecie + jeżeli macie czerstwy chleb, to taki będzie najlepszy)
- jajko
-łyżka mleka
- szczypta cynamonu
- kilka kropel olejku waniliowego
Wykonanie:
Rozgrzać patelnię. Jajko roztrzepać, dodać mleko i powtórzyć czynność. Dodać olejek waniliowy i cynamon. Wymieszać. Chleb moczyć w jajku i kłaść na patelnię. Smażymy ok. 3-4 min i przewracamy na drugą stronę na kolejne 2-3 minuty. Jeżeli chleb usmażył się na złocisty kolor zdejmujemy z patelni.
Znów podajemy z tym, na co mamy ochotę. (Zdjęcie jest z internetu, niestety nie mam zdjęcia moich tostów)


3. Owsianka 
Tutaj proporcje są dowolne, jedni wolą bardziej rzadszą, inni przeciwnie. Podam wam jednak mniej więcej, jak ja robię moją owsiankę. 
 Składniki:
- szklanka mleka
- pół szklanki płatków owsianych górskich 
Wykonanie
W rondelku gotujemy mleko, kiedy się zagotuje sypiemy płatki i mieszamy aby się nie przypaliło. Gotujemy około 10-15 minut. Po tym czasie zdejmujemy rondelek z ognia, dodajemy owoce/daktyle/masło orzechowe, znowu co tylko chcecie :)
*Tutaj moja owsianka (pół banana, kilka truskawek, 2 łyżeczki wiórek kokosowych, łyżeczka miodu) 


4. Kanapki z pomidorem i mozzarellą
Składniki:
- chleb
 - kilka plasterków szynki
- pomidor
- kilka plasterków mozzarelli
- dowolna przyprawa (ja użyłam pieprzu ziołowego, świetnie pasuje zarówno do pomidorów jak i mozzarelli)
Wykonanie
Na chleb układamy kolejno: szynkę, plasterki pomidora, mozzarellę a następnie posypujemy przyprawą. Wkładamy na około 5-6 min (do roztopienia się mozzarelli) do piecyka do zapiekania. (Jeżeli nie macie takiego piecyka, nie musicie kanapek zapiekać. Smakują równie dobrze bez tego, jednak ja lubię smak ciągnącego się sera :)




5.  Pancakes
Składniki:
- mąka
- mleko
- jajka
- łyżeczkę oliwy z oliwek (możecie dać więcej, żeby wam się nie przyklejały)
Tutaj wam zbytnio nie powiem nic co do proporcji, gdyż ja robię to na oko. Mniej więcej po pół szklanki mąki i mleka, ale sami musicie patrzeć na to jaka jest konsystencja. Nie może być za rzadka, ma być jak śmietana. Jak wyjdzie za rzadka - dodajcie mąki, jak za gęsta - mleka. Do ciasta również możecie sypnąć trochę cynamonu, czy wlać kilka kropel olejku waniliowego.
Wykonanie
Rozgrzewamy i lekko natłuszczamy patelnię. Łączymy wszystkie składniki. Na patelnię wlewamy trochę ciasta tworząc niewielkiego placka. Smażymy z jednej strony około 3 minut, z drugiej już troszkę krócej. Zdejmujemy z patelni i podajemy z dowolnymi składnikami.
*U mnie przekładane na zmianę masłem orzechowym z dżemem o którym już mówiłam, góra polana jogurtem naturalnym, na nim brzoskwinie z puszki.
*Druga wersja to samo, tylko zamiast jogurtu na wierzchu jest serek wiejski, a do ciasta dodałam łyżeczkę kakao. 






 Tak naprawdę w każdym posiłku macie dowolność produktów, z jakimi je podacie. Tak samo chcę zwrócić uwagę na smażenie. Nie sugerujcie się tym, co napisałam. Musicie pilnować wszystkich z tych rzeczy, aby się nie przypaliły, czy też nie były niedosmażone. Każdy ma inne patelnie, możecie smażyć na innym gazie. (polecam na najmniejszym, nic się nie przypali a wszystko będzie dobre, a nie niedosmażone. Lepiej chwilę przy tym postać)
Mam nadzieję, że notka się Wam spodobała. Jeżeli wykorzystacie któryś z przepisów koniecznie napiszcie jak Wam smakował i czy wyszło :) Jeśli macie jakiś pomysł na kolejną notkę, piszcie.
 Gdyby chciał ktoś o coś zapytać, zapraszam na aska http://ask.fm/Maaadziiiaa przed zadaniem pytania wstaw znak #B - będę wiedziała że chodzi o bloga.
 Do następnego! xoxo

3 komentarze:

  1. Świetne pomysły, wszystkie wyglądają smakowicie.
    Zgadzam się z tym cytatem, co napisałaś na początku:)

    Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny u mnie! ♥
    http://personalna-galaktyka-absurdu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. baardzo ładny wygląd bloga *,*
    Pozdrawiam!
    moj blog: http://alleksandraay.blogspot.com/ skomentujesz? Może obs za obs ? :)‎ Alleksandra

    OdpowiedzUsuń